چه افرادی در معرض از دست دادن حافظه قرار دارند؟

شفقناافغانستان-نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، افرادی که از نظر جسمی تحت فشار روحی و روانی قرار دارند ممکن است در معرض خطر بیشتری برای از دست دادن حافظه قرار گیرند.

به گزارش خبرگزاری شفقناافغانستان، فارس به نقل از دیلی‌میل نوشت: نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، افرادی که از نظر جسمی تحت فشار روحی و روانی قرار دارند ممکن است در معرض خطر بیشتری برای از دست دادن حافظه قرار گیرند.

محققان دانشگاه ایالتی کلرادو با در نظر گرفتن تعدادی از افراد و پرسش و پاسخ کردن از‌ آنها دریافتند، استرس می‌تواند توانایی حافظه افراد را تحت تأثیر قرار دهد.

این مطالعه همچنین نشان داد افرادی که استرس دارند، هیپوکامپ کوچکتری دارند؛ منطقه‌ای از مغز که برای حافظه بسیار مهم است؛ همین افراد در تست حافظه ضعیف‌تر عمل کردند.

براساس تحقیقات جدید دانشگاه ایالتی کلرادو ، دانشمندان برای نخستین بار استرس شغلی را با پیری مغز و کاهش حافظه مرتبط کرده اند.

یافته‌های آنها به نوعی استرس بسیار خاص مربوط می‌شود. از طریق نظرسنجی در مورد شغل‌های اخیر افراد مشخص شد افرادی که مشاغل استرس‌زا دارند در معرض خطر برای ضعیف شدن حافظه در دوران پیری هستند.

اشتراک این مقاله

آخرین اخبار