افغانستان سالانه به ارزش ۵۰۰ میلیون دالر دارو وارد می‌کند

شفقنا افغانستان- مقام‌های وزارت صحت عامه می‌گویند که افغانستان سالانه به ارزش 400 تا 500 میلیون دالر، دارو واردات دارد.

به گزارش خبرگزاری شفقنا افغانستان، احمدجواد عثمانی؛ سرپرست وزارت صحت عامه، امروز (شنبه، ۵ میزان) در مراسم تجلیل از روز جهانی داروسازان گفت که واردات دارو تاثیر منفی بر اقتصاد کشور دارد.

او می‌گوید، تلاش‌ها برای فراهم‌شدن زمینه‌ تولید دارو در داخل کشور جریان دارد.

سرپرست وزارت صحت عامه در عین حال تأکید کرد که برای ارتقای ظرفیت داروسازان نیز تلاش می‌شود.

در حال حاضر برخی شرکت‌های تولیدکننده دارو در افغانستان فعالیت دارند؛ اما گفته می‌شود که داروهای تولیدی در کشور در مقایسه با داروهای وارداتی، کم‌کیفیت است.

گفتنی‌ است علیرغم این‌که صدها میلیون دالر صرف واردات دارو به کشور می‌شود، شهروندان برای تداوی بیماری‌های‌شان در خارج از کشور، سالانه میلیون‌ها دالر هزینه می‌کنند.

اشتراک این مقاله

آخرین اخبار