رییس‌جمهور: نظام صحی، نیاز به تغییرات اساسی دارد

شفقنا افغانستان- رییس جمهور غنی می‌گوید، نظام صحی کشور نیاز به تغییر بنیادی دارد و به گفته او اگر قرار باشد تغییراتی در نظام صحی ایجاد شود، شفاخانه‌ها به تصدی‌ها و شرکت‌های دولتی مبدل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شفقنا افغانستان، آقای غنی این سخنان را در دیدار با اعضای کمیسیون‌ صحت، تربیت بدنی و جوانان مجلس نمایندگان مطرح کرده‌است.

طبق اعلا‌میه ارگ ریاست‌ جمهوری این دیدار شامگاه سه شنبه (8 میزان) انجام شده‌است.

به نقل از اعلامیه، رییس جمهوری گفته‌است که «نظام صحی ما به تغییر بنیادی نیاز دارد، بالای پروگرام صحتمندی تجدید نظر اساسی صورت می‌گیرد و تعریف خدمات ما باید واضح باشد».

آقای غنی تصریح کرده که اگر «می‌خواهیم شفاخانه‌ها اصلاح شود، باید آنان را به تصدی‌ها و شرکت‌های دولتی مبدل سازیم».

در اعلامیه‌ ارگ آمده‌است که برای مقابله با موج دوم ویروس کرونا و آلودگی‌های زیست‌محیطی آمادگی گرفته شده‌است.

براساس اعلامیه‌ ارگ ریاست‌ جمهوری، رییس جمهوری به اعضای کمیسیون صحت، تربیت بدنی و جوانان مجلس نمایندگان وعده داده‌است که برای هر ولایت یک جمنازیوم ورزشی ساخته شود و هر ولسوالی یک پارک داشته باشد.

اشتراک این مقاله

آخرین اخبار