شفقنا افغانستان-تحقیقات جدید نشان می دهد که بیش از نیم میلیون زن انگلیسی از خشونت خانگی رنج می برند و حتی از ترس واکنش های بدتر، جرات اعلام آن به پلیس را هم ندارند.
به گزارش الجزیره؛ بنابر تحقیقات دفتر مشاوره شهروندان لندن 27 درصد از زنان انگلیسی گاه و بیگاه- از سن 16 سالگی به بعد- در معرض خشونت خانگی قرار می گیرند. اگر به این آمار میانگین خشونت خانگی علیه زنان در «ولز» را نیز بیفزاییم آمار مذکور تا 30 درصد افزایش می یابد.
در این بررسی آمده است: طبق برآوردی تخمینی، تعداد زنانی که در انگلستان قربانی خشونت خانگی می شوند می تواند به 540 هزار نفر افزایش یابد. با این وجود اکثر آنها ترجیح می دهند در این رابطه سکوت کنند تا با خشونت بیشتری مواجه نشوند.
در نتایج این تحقیق آمده است: فشارهای مالی، درخواست های کریسمس، و تیرگی روابط زناشویی مهمترین عوامل اوج گرفتن خشونت خانگی هستند. دفتر مشاوره شهروندان در مناطق جنوبی انگلیس«منطقه لانگشایر» با 21 هزار مورد خشونت خانگی در سال گذشته برخورد کرد که نسبت به سال 2011 ، 16 درصد افزایش داشته است.
مدیر بخش خشونت خانگی در دفتر مشاوره شهروندان- بریدگیت چنی- گفت: فشارهای اقتصادی مانند عدم توانایی در خرید هدایا برای کودکان یا سپری کردن تعطیلات سال نو میلادی به شکل دلخواه از دلایل اصلی بروز خشونت خانگی می باشد. وی افزود: موارد خشونت خانگی که دفتر مشاوره شهروندان در لندن هم اکنون به آن دسترسی یافته فرای تصور می باشد.
ترجمه شفقنا
انتهای پیام
www.afghanistan.shafaqna.com