وزیر قطری که برای شکار حیوانات کمیاب به هرات می آید

شفقنا افغانستان-وزیر تجارت قطر به دعوت وزیر انرژی و آب افغانستان برای شکار حیوانات وحشی و انجام سفر تفریحی به زودی به ولایت «هرات» سفر می‌کند.

«شیخ احمد بن جاسم»، وزیر تجارت قطر به دعوت محمد اسماعیل خان، وزیر پیشین انرِژی و آب افغانستان و معاون اول «عبدالرب رسول سیاف»، یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری آینده، برای شکار حیوانات و تفریح به ولایت هرات در غرب افغانستان سفر می‎کند.

این دعوت در حالی صورت گرفته است که به اعتقاد کارشناسان شکار و نابودی حیوانات وحشی باعث تخریب محیط زیست و در معرض خطر قرار گرفتن گونه‎های جانوری می‎شود و بر اساس مصوبه شورای وزیران و قانون محیط زیست، شکار حیوانات وحشی در افغانستان جرم محسوب می‌شود.

اداره ملی و حفاظت از محیط زیست افغانستان بر اساس آمار جدید خود اعلام کرد که بیش از 140 نوع از حیوانات وحشی افغانستان در سطح منطقه کمیاب هستند.

براساس گزارش‎های موجود، صاحبان نفوذ مناطق مختلف افغانستان و قاچاقچیان، حیوانات نادر افغانستان مانند «پلنگ سفید»، «قاز حسینی»(فلامینگو) و «روباه سرخ» را شکار کرده و به شیوخ عرب می‌فروشند.

بر اساس بررسی‌های نهاد‎های بین‌المللی در سال‎های گذشته بیشترین قانون‌شکنی در حوزه محیط زیست توسط مقامات بلند پایه دولتی و قدرتمندان محلی افغانستان صورت گرفته است.

با این وجود، اداره محیط زیست افغانستان تاکنون در خصوص این موضوع واکنش نشان نداده و در ارتباط با این گونه جرائم سکوت اختیار کرده است.

این در حالی است که با آغاز فصل شکار در پاکستان هم شمار زیادی از شیوخ عرب برای صید پرندگان نایاب وارد این کشور می‌شوند و به صورت غیرقانونی مبادرت به انجام این کار می‌کنند.

انتهای پیام

www.afghanistan.shafaqna.com

 

اشتراک این مقاله

آخرین اخبار