مسلمانان روهنگیا از ارائه خدمات درمانی در بیمارستان بودایی ها محروم هستند

روز به روز به وخامت اوضاع مسلمانان برمه اضافه می شود؛ زیرا آنان از درمان در بیمارستان های بودایی محروم هستند.
بر اساس گزارش پایگاه اسلام وطن؛ وضع مسلمانان روهنگیا به دلیل عدم داشتن مکانی برای درمان روز به روز  بحرانی می شود،  به طوری که مجبور شدند در گوشه ای از شهر سیتوی ،برای جبران عدم وجود درمانگاه، یکی از قهوه خانه ها را به مطب پزشکی تبدیل کنند.
بیش از 5000 نفر از مسلمانان روهنگیا در شهر سیتوی در میان صدها هزار بودایی محاصره شده اند و به آن ها اجازه داده نمی شود شهر را برای درمان ترک کنند. همچنین بسیاری از کودکان از بیماری فلج اطفال رنج می برند، زیرا هیچ نوع داروی واکسیانسیونی به آنها داده نمی شود.
از آن جا که مسلمانان نمی توانند به بیمارستان های شهر مراجعه کنند، تصمیم گرفتند یکی از قهوه خانه ها را به مطبی برای درمان خود تبدیل نمایند که تنها روزهای دوشنبه، سه شنبه و پنج شنبه باز است و روزانه بیش از 120 نفر به آن مراجعه می کنند.
لازم به ذکر است که از جولای سال 2012 تاکنون، هجوم های وسیعی  از سوی بوداییان علیه مسلمانان آغاز شد که در اثر آن هزاران مسلمانان آواره و صدها نفر دیگر جان خود را از دست دادند، همچنین قوانین ضد انسانی زیادی علیه آنان تصویب گردید، که نشان از نژادپرست بودن بوداییان و دولت برمه دارد.
ترجمه : شفقنا

انتهای پیام

www.afghanistan.shafaqna.com

اشتراک این مقاله

آخرین اخبار