ارتش سودان جنوبی امروز اعلام کرد در نبرد با سربازان وفادار به معاون سابق رئیس جمهور، کنترل یک شهر کلیدی را از دست داده است.
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، فیلیپ آگوئر سخنگوی ارتش سودان جنوبی گفت ما از صبح امروز نتوانسته ایم با مقامات شهر بور، مرکز استان جونگلی، تماس بگیریم. آنها به تلفن جواب نمی دهند و دولت تقریبا اطمینان یافته است که شهر از کنترل مقامات دولتی و ارتش خارج شده و به دست شورشیان افتاده است.
وی گفت طبق گزارش های دریافتی نبرد در شهر بور در طول شب گذشته ادامه داشته است.
مارتین نسیرکی، سخنگوی دفتر دبیر کل سازمان ملل نیز روز چهارشنبه گفت بر اساس آمار صلیب سرخ سودان جنوبی، دست کم 19 غیرنظامی در خشونتهای شهر بور کشته شده اند. وی افزود خشونتها در استان های دیگر از جمله استان یونیتی شدت یافته است.
با این که دولت سودان جنوبی تاکید می کند کودتای شماری از سربازان وفادار به معاون سابق رئیس جمهور در روز یکشنبه خنثی شده است، اما ادامه درگیری های مسلحانه شدید در پایتخت این کشور پرسش های زیادی را در خصوص عامل و منبع اصلی این درگیری ها مطرح کرده است.
دولت سودان جنوبی می گوید از روز یکشنبه تا کنون دست کم 500 نفر که اغلب آنها سرباز بوده اند، در خشونتهای پایتخت کشته شده اند.
منبع: آسوشیتدپرس
ترجمه: شفقنا
انتهای پیام
www.afghanistan.shafaqna.com