عفو بین الملل دولت بحرین را به شکنجه کودکان متهم کرد

سازمان عفو بین الملل مسوولین دولتی بحرین را به شکنجه کودکان در مدت زمان بازداشت متهم کرد.
بر اساس گزارش الجزیره، کودکان بسیاری به دلیل شرکت در اعتراض ضد دولتی که از سال 2011 آغاز شده اند، توسط نیروهای دولتی بازداشت شده اند.
سازمان عفو بین المللی با بیان این که شکنجه کودکان در زندان های بحرین به مساله ای عادی و معمول تبدیل شده خواهان تحقیقات هر چه بیشتر در این باره شد و تاکید کرد: ده ها کودک که اغلب سن شان کمتر از 13 سال است به دلیل شرکت در اعتراضات ضد دولتی بازداشت شده اند و در این مدت در معرض شکنجه، ضرب و جرح  قرار می گرفتند ، همچنین گروهی دیگر با تهدید برای گرفتن اعتراف مواجه بودند.
« سعید بومدوحه» معاون بخش خاورمیانه و شمال آفریقا در سازمان بیان کرد: بحرین با بازداشت افراد کم سن و سال ، تعهدات بین المللی خود در زمینه حقوق بشر را زیر پا گذاشت. وی در ادامه خواهان آزادی تمام کودکانی شد که سن شان کمتر از 18 سال است
سازمان در ادامه تاکید کرد که اطلاعاتی در مورد بازداشت دست کم 110 کودک بحرینی دارد که در رده سنی 16 تا 18 سال قرار دارند و  همگی در زندان هایی جای داده شده اند که مخصوص بزرگسالان هستند و برخی از آن ها بدون حضور وکلای شان مورد بازجویی قرار گرفتند.
در پایان از دولت بحرین خواسته شد تا قوانین خود از جمله قوانین جزایی و قانون کودکان را مورد بازبینی قرار دهد و اطمینان حاصل نماید  که طبق استانداردهای و معیارهای بین المللی وضع شده اند.

ترجمه شفقنا

انتهای پیام

www.afghanistan.shafaqna.com

اشتراک این مقاله

آخرین اخبار