با کشته شدن یک مجری رادیو در فیلیپین، تعداد روزنامه نگاران مقتول در کمتر از دو هفته در این کشور به سه نفر رسید.
به گزارش الجزیره، سربازرس پلیس فیلیپین، جد کلیمور، امروز چهارشنبه گفت افراد مسلح سوار بر موتور سیکلت به روگلیو بوتالیب، در شهر تاگوم در جنوب کشور شلیک کرده و وی را به قتل رسانده اند.
راونا پاران، رئیس اتحادیه ملی روزنامه نگاران فیلیپین به خبرگزاری فرانسه گفت: “این یک حادثه تاسف بار است. یکی دیگر از همقطاران و همکاران ما کشته شد.”
بوتالیب از مفسران سیاسی رادیو محلی “ناتین” بود. وی در برنامه اش اغلب به موضوعاتی مثل فساد حکومتی می پرداخت.
مایکل دیاز، مجری یک برنامه گفت و گو در رادیو DXFM نیز روز جمعه در شهر بوتان کشته شد. همچنین یک مجری رادیویی دیگر به نام جوئاس دیگنوس در 29 نوامبر در شهر والنسیا به قتل رسید.
فیلیپین یکی از خطرناک ترین کشورهای دنیا برای روزنامه نگاران شناخته می شود. کمیته حفاظت از روزنامه نگاران که در نیویورک مستقر است، فیلیپین را در فهرست “شاخص امنیت و مصونیت برای روزنامه نگاران” سومین کشور خطرناک دنیا معرفی کرده است.
این کمیته می گوید از سال 1992 تاکنون دست کم 72 روزنامه نگار در فیلیپین کشته شده اند که البته سه قتل اخیر باید به این آمار اضافه شود.
فقط در ماه نوامبر 2009، 32 روزنامه نگار در جنوب فیلیپین ربوده شده و به قتل رسیدند.
منبع: الجزیره
ترجمه: شفقنا
انتهای پیام
www.afghanistan.shafaqna.com