کمیسیون کاری مشترک معاونان امنیتی وزارت‌ داخله افغانستان و ایران در کابل برگزار شد

کمیسیون کاری مشترک وزارت کشور افغانستان و ایران با حضور معاونان امنیتی از وزارتخانه‌های ۲ کشور در کابل تشکیل جلسه داد.

به گزارش شفقنا افغانستان به نقل از منابع خبری، وزارت داخله افغانستان امروز با انتشار اطلاعیه اعلام کرد که معاونان امنیتی وزارت‎های داخله افغانستان و ایران کمیسیون کاری مشترک تشکیل دادند.

در این نشست که با شرکت «محمدایوب سالنگی» معاون امور امنیتی وزارت کشور افغانستان و «علی عبداللهی» معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور ایران برگزار شده بود، در مورد تقویت همکاری‎های 2 جانبه بین افسران مرزی افغانستان و ایران به خصوص همکاری‎های مرزی میان 2 کشور گفت‎وگو صورت گرفت.

در این اطلاعیه آمده است که معاون امور امنیتی وزارت داخله افغانستان در دومین نشست کمیسیون مشترک، در مورد چگونگی تقویت نیروهای مرزی افغانستان و ایران، مبارزه با قاچاق مواد مخدر، جلوگیری از مهاجرت‎های غیر قانونی و افزایش هماهنگی میان نیرو‎های مرزی 2 کشور با همتای ایرانی خود تبادل نظر کرد.

در نشست یاد شده، وزارت داخله افغانستان خواستار بهبود وضعیت مهاجرین افغانستان مقیم در ایران، از جمله دسترسی به خدمات آموزش و پرورش، امکانات بهداشتی در ایران و همچنین تسهیل صدور ویزا از سوی سفارت آن کشور در کابل برای مهاجرین افغان شده است.

معاون امور امنیتی وزارت کشور ایران در این جلسه بر ضرورت تبادل تجارب میان افسران 2 کشور و همچنین جلوگیری از حرکت‎هایی که باعث بروز تنش‎های مرزی میان 2 کشور می‎شود تأکید کرد و دستورالعمل جلسه را که در آن چارچوب چگونگی همکاری‎ها میان افسران مرزی افغانستان و ایران مشخص شده بود به امضا رساند.

در پایان این جلسه معاونان امنیتی وزارت‌های کشور افغانستان و ایران از فرماندهی کل افسران مرزی افغانستان دیدار کردند.

در این دیدار که که اعضای هیئت وزارت کشور ایران نیز حضور داشتند، آنان از چگونگی پیشرفت افسران مرزی افغانستان آگاهی پیدا کرده و خواستار تبادل تجارب این نیرو با نیرو‎های مرزی ایران شدند.

انتهای پیام

www.afghanistan.shafaqna.com

اشتراک این مقاله

آخرین اخبار