کمیسیون کاری مشترک وزارت کشور افغانستان و ایران با حضور معاونان امنیتی از وزارتخانههای ۲ کشور در کابل تشکیل جلسه داد.
به گزارش شفقنا افغانستان به نقل از منابع خبری، وزارت داخله افغانستان امروز با انتشار اطلاعیه اعلام کرد که معاونان امنیتی وزارتهای داخله افغانستان و ایران کمیسیون کاری مشترک تشکیل دادند.
در این نشست که با شرکت «محمدایوب سالنگی» معاون امور امنیتی وزارت کشور افغانستان و «علی عبداللهی» معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور ایران برگزار شده بود، در مورد تقویت همکاریهای 2 جانبه بین افسران مرزی افغانستان و ایران به خصوص همکاریهای مرزی میان 2 کشور گفتوگو صورت گرفت.
در این اطلاعیه آمده است که معاون امور امنیتی وزارت داخله افغانستان در دومین نشست کمیسیون مشترک، در مورد چگونگی تقویت نیروهای مرزی افغانستان و ایران، مبارزه با قاچاق مواد مخدر، جلوگیری از مهاجرتهای غیر قانونی و افزایش هماهنگی میان نیروهای مرزی 2 کشور با همتای ایرانی خود تبادل نظر کرد.
در نشست یاد شده، وزارت داخله افغانستان خواستار بهبود وضعیت مهاجرین افغانستان مقیم در ایران، از جمله دسترسی به خدمات آموزش و پرورش، امکانات بهداشتی در ایران و همچنین تسهیل صدور ویزا از سوی سفارت آن کشور در کابل برای مهاجرین افغان شده است.
معاون امور امنیتی وزارت کشور ایران در این جلسه بر ضرورت تبادل تجارب میان افسران 2 کشور و همچنین جلوگیری از حرکتهایی که باعث بروز تنشهای مرزی میان 2 کشور میشود تأکید کرد و دستورالعمل جلسه را که در آن چارچوب چگونگی همکاریها میان افسران مرزی افغانستان و ایران مشخص شده بود به امضا رساند.
در پایان این جلسه معاونان امنیتی وزارتهای کشور افغانستان و ایران از فرماندهی کل افسران مرزی افغانستان دیدار کردند.
در این دیدار که که اعضای هیئت وزارت کشور ایران نیز حضور داشتند، آنان از چگونگی پیشرفت افسران مرزی افغانستان آگاهی پیدا کرده و خواستار تبادل تجارب این نیرو با نیروهای مرزی ایران شدند.
انتهای پیام
www.afghanistan.shafaqna.com