زنان شاغل انگلیس پس از زایمان حق برگشت به کار ندارند

وب سایت اینترنتی روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در خبری اعلام کرد: تعداد زنان انگلیسی که به خاطر بارداری و یا انجام وظائف مادری خود کار خود را از دست میدهند رو به افزایش است .  گزارشی که اخیراً در انگلیس منتشر شده است نشان می دهد که تعداد این زنان که پس از بارداری دیگر اجازه برگشت به کار خود را پیدا نمی کنند در یک دهه گذشته دو برابر شده است .
ایندیپندنت می افزاید: در این گزارش آمده است هرساله حدود 60 هزار زن از این تبعیض آشکار ضربه می خورند . این درحالی است که دولت ماه گذشته مبلغ یک میلیون دلار بابت حمایت از زنان باردار اختصاص داد اما با افزایش 1200 پوندی هزینه های شکایت در دادگاه ها ، ده ها هزار نفر از این زنان را از پیگیری قانونی حقوق خود منصرف می شوند.
برطبق این گزارش که توسط بنیاد اقدام مادران منتشر شده است ، از سال 2008 ، تعداد زنانی که به خاطر بارداری شغل خود را از دست داده اند به 250 هزار نفر رسیده است .  این رقم در سالهای 2011 و 2012 دو برابر شده و به تعداد 400 هزار نفر رسیده است .
آمارهای کمیسیون مبارزه با تبعیض انگلستان نشان می دهد که نیمی از زنان شاغل در بریتانیا در محل کار خود از تبعیض رنج می برند و همچنین هرساله 30 هزار زن به خاطر بارداری و وضع حمل دیگر نمی تواند به سر کار خود بازگردد.

ترجمه :شفقنا

انتهای پیام

www.afghanistan.shafaqna.com

اشتراک این مقاله

آخرین اخبار