10کشته و زخمی در دو انفجار پی در پی در ننگرهار

مقام های محلی در ولایت ننگرهار در شرق کشور می گویند که در دو انفجار پی در پی در این ولایت بیش از ده غیر نظامی کشته و زخمی شده اند.

به گزارش خبرگزاری شیعیان افغانستان (شفقنا افغانستان) به نقل از منابع؛ احمد ضیا عبدالزی، سخنگوی والی ننگرهار با تایید این رویدادگفت: “حوالی ساعت ده صبح امروز دو انفجار پی در پی در این ولایت رخ داد که در نتیجه آن سه نفر کشته و بیش از ده تن دیگر زخمی شده اند.”
آقای عبدالزی می گوید که این دو انفجار در قریه موسوم به امر خیل و از مربوطات ولسوالی ارچی ولایت ننگرهار رخ داد.
به گفته سخنگوی والی ننگرهار، انفجار اول زمانی رخ داد که یک موتر مسافر بری نوع سراچه با ماین کنار جاده برخورد کرد و انفجار دوم درست بعد از اینکه مردم برای کمک به زخمی های انفجار اول در محل حادثه جمع شده بودند به قوع پیوست.
او تاکید کرد که در این انفجارها 3 نفر کشته و ده تن دیگر زخمی شدند.
ننگر هار در شرق کشور از ولایت های نبستا امن کشور به شمار می رود که اخیرا شاهد ناآرامی هایی بوده است.
گفته شده که در چند هفته اخیر فعالیت شورشیان در این ولایت شدت یافته است.
پیشتر نیز بر اثر انفجار یک بمب در ناحیه چهارم شهر جلال آباد، مرکز ننگرهار سه غیر نظامی کشته و یک پولیس ملی زخمی شد.
با این حال سخنگوی والی ننگرهار تاکید می کند که کشته و زخمی های دو انفجار صبح امروز غیر نظامیان هستند.
در همین حال حاجی ملنگ شینواری، عضو پیشین مردم ننگرهار در ولسی جرگه گفته است که در انفجار های پی در پی صبح امروز چهار نفر کشته و بیش از پانزده تن دیگر زخمی شده اند.
او گفت: “کسانی که صبح امروز این ماین ها را انفجار داده از سوی باشندگان ولسوالی ارچی دستگیر شده اند.”
به گفته او، عاملان این انفجار ها دو تن بوده که یکی از آنان باشنده اصلی ولسوالی ارچی و دیگری باشنده ولسوالی حصار شاهی ولایت ننگرهار هستند.
مقام های امنیتی ولایت ننگرهار تاکنون در این مورد اظهار نظری نکرده اند.
از سوی دیگر یک تن از سران قومی ولسوالی ارچی گفت که در انفجارهای صبح امروز در این ولسوالی چهار نفر کشته و 19 تن دیگر زخمی شدند.
تاکنون فرد یا گروهی مسوولیت این رویداد را بر عهده نگرفته است.

انتهای پیام

www.afghanistan.shafaqna.com

اشتراک این مقاله

آخرین اخبار