تظاهرات و به آتش کشیدن پرچم آمریکا در اعتراض به حملات هوایی به پاکستان

هزاران پاکستانی با به آتش کشیدن پرچم آمریکا در اعتراض به تداوم حملات پهپادهای آمریکا به کشورشان در پیشاور تظاهرات کرده و توقف کامل این حملات را خواستار شدند.

به گزارش شفقنا افغانستان به نقل از رسانه ها، یک مقام ارشد پلیس پیشاور گفت: حدود 15 هزار تن در این تظاهرات شرکت داشتند.

این تجمع مشترکا توسط حزب تحریک انصاف پاکستان عمران خان، قهرمان سابق کریکت و حزب اسلام گرای “جماعت اسلامی” و حزب “عوامی اتحاد” سازماندهی شده بود.

عمران خان ممانعت در عبور کامیون های تدارکاتی ناتو به افغانستان را به منظور اعمال فشار بر آمریکا جهت توقف این حملات را خواستار شده است.

وی در جمع تظاهرکنندگان گفت: ما به کامیون‌های تدارکات ناتو اجازه نخواهیم داد از “خیبر پختونخوا” عبور کنند و به هر ترتیبی شده حملات پهپادی را متوقف می‌کنیم.

وی همچنین واشنگتن را به کارشکنی در مذاکرات صلح با کشتن حکیم‌الله محسود،‌ رهبر طالبان پاکستان متهم کرده است.

محسود روز دوم نوامبر در یک حمله پهپادی در منطقه قبیله‌ای نشین “وزیرستان شمالی” کشته شد. روز پنج شنبه یک حمله پهپادی دیگر آمریکا باعث کشته شدن شش نفر از جمله رهبر ارشد شبکه “حقانی” شد.

حملات پهپادی خشم پاکستانی‌ها را موجب شده و اسلام آباد آن‌ها را غیر سازنده و نقض حاکمیت پاکستان می‌داند، آمریکا این حملات را ابزاری بسیار موثر در جنگ علیه شبه نظامیان افراطی می‌داند.

انتهای پیام

www.afghanistan.shafaqna.com

اشتراک این مقاله

آخرین اخبار