لغو محدودیت‌های کرونایی در ایالت تگزاس

شفقناافغانستان-ایالت تگزاس در آمریکا اکثر محدودیت‌های کرونایی از جمله الزام استفاده از ماسک را برداشت.

به گزارش سرویس ترجمه شفقناافغانستان به نقل از فرانس۲۴؛ «گِرِگ ابوت» فرماندار تگزاس در اقدامی جنجالی و بی‌سابقه الزام مردم به استفاده از ماسک را لغو کرد و گفت همه کسب و کارها می‌توانند از ابتدای هفته آینده بازگشایی شوند. این تصمیم درحالی اتخاذ شده که بیشتر ایالت‌های آمریکا شاهد کاهش معنی‌دار در تعداد بستری‌های کرونایی و مرگ و میر ناشی از این ویروس هستند. فرماندار تگزاس گفته دیگر کسی نمی‌تواند به مردم بابت ماسک نزدن جریمه صادر کند اما اگر وضعیت ابتلاها و مرگ و میر دوباره بالا رفت، قوانین به حالت اولیه بازخواهند گشت.

ابوت که یک جمهوری‌خواه است گفت: الان وقت آن است که تگزاس به صورت ۱۰۰ درصدی بازگشایی شود؛ ما از ۱۰ مارس به طور کامل بازگشایی خواهیم داشت.

تگزاس با ۲۹ میلیون نفر سومین ایالت پرجمعیت آمریکا است که فرماندارش گفته به خاطر تزریق ۵/۷ میلیون واکسن کرونا، دیگر می‌توان محدودیت‌های کرونایی را لغو کرد. تا پایان ماه مارس (دهه اول حمل) هر تگزاسی دستکم یک بار واکسن کرونا را تزریق خواهد کرد.

تصمیم فرماندار جمهوری‌خواه تگزاس در تضاد کامل با سیاست‌های جو بایدن قرار دارد؛ رییس جمهور جدید آمریکا گفته مردم این کشور همچنان باید خود را ملزم به رعایت محدودیت‌های دوران کرونا بدانند. بایدن بدون اشاره به تگزاس از تصمیم فرماندار این ایالت انتقاد کرده و گفته این تصمیم باعث می‌شود جان مردم به خطر بیافتد. این درحالی است که تنها ۱۵ درصد جمعیت آمریکا یعنی ۵۱ میلیون نفر واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

خبر اصلی را در فرانس۲۴ ببینید

اشتراک این مقاله

آخرین اخبار