شفقنا افغانستان – یک گونه ماهی اقیانوس آرام به نام حباب ماهی در یک مسابقه به عنوان زشتترین جانور روی زمین معرفی شد. این ماهی که چهرهاش شبیه یک پیرمرد افسرده است با بیشترین رای، برنده جایزه زشتترین حیوان زمین شد. این مسابقه در اصل با هدف افزایش آگاهی عمومی از جانوران بد شکل زمین به صورت نظر سنجی اینترنتی برگزار شده بود.
این ماهی صورتی رنگ در اعماق اقیانوس زندگی میکند که توانایی تحمل فشارهای زیاد را دارد. حباب ماهی این روزها قربانی صید بیرویه از اعماق اقیانوس شده و نسلش در معرض خطر قرار گرفته است. ترتیب دهندگان این مسابقه هدفشان را جلب توجه به سوی این حیوان و گونههای زشت مشابه و جلوگیری از انقراض آن بیان کردند.
از دیگر رقبای این ماهی میتوان به میمون دماغدراز و همچنین کاکاپو اشاره کرد که نوعی طوطی شبیه جغد است . در مجموع حدود ۸۸هزار نفر از وب سایت این مسابقه بازدید کرده و در نظرسنجی برای انتخاب زشتترین حیوان جهان شرکت کردند. قرار است ساخت ماکت بزرگی از این جانور به عنوان نماد انجمن حفاظت از حیوانات زشت برای حفظ گونههای نازیبا انجام شود.
انتهای پیام