ابراز نگرانی وزارت امور زنان از افزایش خشونت علیه زنان افغانستان:رسانه ها وعلما مردم را از حقوق زنان آگاه سازند

وزارت امور زنان از بلند رفتن گراف خشونت علیه زنان نگران است و از علما و رسانه ها می خواهد که در زمینه کاهش خشونت علیه زنان رسالت ایمانی و وجدانی خویش را ادا کنند.

به گزارش خبرگزاری شیعیان افغانستان به نقل از مانبع خبری، در تازه ترین اطلاعیه مطبوعاتی این وزارت آمده که ماه گذشته (میزان)، از ماه های خونین و خشونت بار برای زنان کشور بود و بخشی از خشونت های صورت گرفته قرار ذیل است:
– قتل دختر جوان ۲۲ ساله در ولسوالی بلخاب ولایت سرپل توسط پدر و مادر اندرش.
– قتل دو زن در ولایت نیمروز که همواره مورد خشونت شوهران شان قرار می گرفتند.
– قتل یک خانم ۵۵ ساله، یک خانم ۴۵ ساله و یک دختر جوان در مرکز ولایت جوزجان.
– قتل یک دختران جوان ۱۶ ساله در ولایت فراه.
– قتل یک خانم جوان در ولسوالی گرزیوان ولایت فاریاب.
– قتل دو خانم در ولایت غزنی.

وزارت امور زنان این اعمال و خشونت ها را که “از انسانیت و اسلامیت بیرون است” محکوم نموده و از رسانه ها و علمای دینی می خواهد که به مردم آگاهی سالم داده و رسالت خویش را در مقابل این قشر آسیب پذیر ادا کنند.

انتهای پیام

www.afghanistan.shafaqna.com

اشتراک این مقاله

آخرین اخبار