واکنش والی غزنی پس از حمله انتحاری دیروز طالبان: طالبان فقط می‌کشند

شفقنا افغانستان- در اثر انفجار یک ماین کنارجاده در ولسوالی اندر ولایت غزنی ۲۰ تن کشته و زخمی شدند. این ماین موتر حامل زنان و کودکانی را هدف قرار داد که برای اشتراک در یک محفل عروسی می‌رفتند.
موسی خان اکبرزاده، والی غزنی در گفتگو با ۸صبح گفت: «دشمنان وطن با گذاشتن ماین در ولسوالی اندر نزدیک قریه صاحب‌خان یک موتر عروسی شکار این ماین می‌شود.»
در این انفجار ۱۸ نفر کشته شده و پنج تن دیگر زخم برداشته‌اند. کشته‌شدگان ۱۴ زن، یک کودک و سه مرد هستند.
والی غزنی در رابطه به این که چرا موتر غیرنظامیان هدف قرار گرفته گفت: «طالبان مردم را می‌کشند. طالبان خاص برای این هستند که بکشند. آن‌ها هرکس را می‌کشند. ماین را کسی دیگر جابه‌جا کرده نمی‌تواند.»
در هفته‌های اخیر طالبان بیشتر غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهند. اخیرا در اثر انفجار بمبی که در بین قرآن جابه‌جا شده بود، ارسلا جمال، والی لوگر را در مسجد این ولایت کشته شد.
شورای علمای افغانستان کشتار مردم را تقبیح کرده و گفته است که طرف‌های درگیر نباید غیرنظامیان را هدف قرار دهند و از اماکن مقدس برای حمله بر یک دیگر استفاده نمایند.

انتهای پیام

www.afghanistan.shafaqna.com

اشتراک این مقاله

آخرین اخبار