کم‌تحرکی به مرگ بر اثر ابتلا به کرونا کمک می‌کند

شفقناافغانستان-تحقیقات جدید نشان می‌دهند که کم تحرکی و عدم فعالیت بدنی به مرگ بر اثر ابتلا به کووید۱۹ کمک می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقناافغانستان به نقل از فرانس۲۴؛ بر اساس مطالعه‌ای که نتایج آن در مجله علمی پزشکی ورزشی در انگلیس منتشر شده، کسانی که دستکم در دو سال منتهی به شیوع کرونا تحرک کافی یا ورزش نداشته‌اند، با ابتلا به کرونا بیشتر در خطر مرگ قرار دارند. این مطالعه که حاصل دریافت اطلاعات بیش از ۵۰ هزار مبتلا به کرونا است نشان می‌دهد که کم‌تحرکی و عدم فعالیت بدنی کافی نقش زیادی در مرگ بر اثر ابتلا به کرونا دارد. بدین ترتیب که چنین افرادی بعد از ابتلا به کرونا، احتمال بیشتری دارد که بستری شوند، به اتاق مراقبت‌های ویژه بروند و در نهایت جان خود را از دست بدهند.

این درحالی است که تاکنون داشتن بیماری زمینه‌ای مانند دیابت، مرد بودن، سیگار کشیدن و چاقی از عوامل اصلی در ابتلا به کرونا و مرگ بر اثر این بیماری بوده اما هیچگاه اشاره‌ای به کم‌تحرکی نشده بوده است.

اشتراک این مقاله

آخرین اخبار