سیمون شورنو، سخنگوی کمیته بینالمللی صلیب سرخ در دمشق اعلام کرد: مهاجمان مسلح٬ امدادگران صلیب سرخ را حوالی ظهر یکشنبه، 21 مهرماه در استان ادلب سوریه ربودهاند.
به گزارش شفقنا(پایگاه بینالمللی همکاریهای خبری شیعه) به نقل از دویچه وله، این تیم امدادگر در حال برگشت به دمشق بودند که با مهاجمان روبرو شدند و هنوز از ملیت افراد ربوده شده اطلاعاتی منتشر نشده و هیچ شخص یا گروهی هم مسئولیت این عملیات را بر عهده نگرفته است.
آژانس خبری دولت سوریه(سنا) با استناد به گفتههای یک منبع ناشناس در دولت اعلام کرد: مهاجمان مسلح به روی کاروانی متشکل از چهار اتومبیل حامل امدادگران صلیب سرخ آتش گشودند و سپس شروع به گروگانگیری کردند. دولت سوریه تروریستها را مسوول اجرای این حملات میداند.
به گفته سخنگوی صلیب سرخ٬ این امدادگران از سه روز پیش مشغول برآوردن نیازهای دارویی منطقه ادلب بودند.
در جریان درگیریها داخلی در سوریه که از مارس ۲۰۱۱ آغاز شده است تاکنون بیش از ۱۱۵ هزار نفر کشته و بیش از ۲ میلیون تن آواره شدهاند. کمیته بینالمللی صلیب سرخ سه ماه پیش با انتشار گزارشی رسمی اعلام کرد، ۲۲ نفر از نیروهای داوطلب کمیته بین المللی صلیب سرخ در کشورسوریه کشته شدهاند.
انتهای پیام
www.afghanistan.shafaqna.com