تمديد ماموريت ناتو در افغانستان

شورای امنیت سازمان ملل متحد ماموریت نيروهاي بين‌المللي  به رهبری ناتو در افغانستان را برای یک سال دیگر تمدید کرد.

به گزارش خبرگزاری شیعیان افغانستان (شفقنا افغانستان) به نقل از منابع؛ در قطعنامه‌ی شوراي امنيت آمده  که وضعیت افغانستان از ثبات کافی بر خور دار نیست و ادامه این وضع  نيز تهدید براي صلح و امنیت جهاني محسوب می‌شود.

از اين رو شورای امنیت ماموریت ناتو  در افغانستان را براي يك سال ديگر تمديد كرد.

شورای امنیت، ماموریت ناتو در افغانستان را تا 31 دسامبر سال 2014 تمدید کرده تا نیروهای امنیتی افغانستان بتوانند آمادگی‌های لازم را برای پذیرش مسوولیت بدست آورند.

در واکنش به این تصمیم شورای امنیت ملل متحد، طالبان مسلح در افغانستان با نشر اعلامیه‌یی با شدیدترین لحن،  این اقدام ملل متحد را محکوم کردند.

طالبان گفته که ناتو، هرچه زوتر باید افغانستان را ترک کند و بیش از این باعث خون ریزی و ویرانی این کشور نشوند.

شورای امنیت ملل متحد، پنج‌شنبه هفته گذشته ماموریت نیروهای بین‌المللی را در افغانستان، پس از آن تمدید کرد که نگرانی‌ها از وخامت وضع امنیتی در افغانستان شدت گرفته و حتا وزیر خارجه روسیه نیز  نسبت به پیامد خروج نیروهای ناتو از افغانستان هشدار داده است.

 

انتهای پیام

www.afghanistan.shafaqna.com

اشتراک این مقاله

آخرین اخبار