پایان گروگان‌گیری در کنیا پس از 3 روز

وزارت داخله کینیا می گوید نیرو های امنیتی این کشور کنترول فروشگاه بزرگ شهر نایروبی را از مردان مسلح بدست گرفتند.

به گزارش خبرگزاری شیعیان افغانستان (شفقنا افغانستان) به نقل از رسانه ها؛ به گفته اين وزارت در اين فروشگاه افراد مسلح ده ها تن را  گروگان گرفته بودند كه در نتيجه عمليات نيرو هاي امنيتي اين گروگان‌ها ازچنگ افراد مسلح آزاد شدند.

روزنامه گاردین به نقل از مقام های مسوول  در وزارت داخله کنیا نوشته است که ظاهرا تمام گروگان‌ها آزاد شده و نیروهای امنیتی کنترول تمام این فروشگاه بزرگ را به دست گرفته اند.

کانادا، فرانسه، بریتانیا و افریقای جنوبی مي‌گويند که شهروندان شان در جمع 62 تن قربانیان این رویداد شامل اند.

گفتني‌ست اين درگيري‌ها ميان  افراد مسلح و نيروهاي امنيتي كنيا پس از سه روز پايان يافت.

در همین حال، سایت “سی ان ان” با نشر مقاله‌یی دست امریکا را در پشتیبانی از گروه تروریستی الشباب دخیل دانسته و تاکید کرده است که امریکایی‌ها به طور مستقیم کمک و تجهیزات نظامی را در اختیار اسلامیست‎‌های سلفی”الشباب” قرار می‌دهد.

انتهای پیام

www.afghanistan.shafaqna.com

اشتراک این مقاله

آخرین اخبار