دیدار وزیران خارجه ايران و امریکا پس از 30 سال

وزیران خارجه امریکا و ایران در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل ديدار خواهند كرد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال 1979،این نخستین دیدار مستقیم دو مقام ارشد امریکایی و ایرانی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری شیعیان افغانستان (شفقنا افغانستان) به نقل از منابع؛ مقام‌ها می‌گویند:  قرار است جواد ظریف؛ وزیر خارجه ایران با جان کری وزیر خارجه امریکا در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویارک ملاقات کند.

انتظار می‌رود که در این نشست میان ایران و پنج عضو شورای امنیت سازمان ملل به شمول آلمان، در باره برنامه هسته‌یی ایران و تحریم‌های سازمان ملل متحد بالای این کشور بحث و گفت وگو گردد.

با اين حال، کاخ سفید احتمال ملاقات میان روسای جمهور ایران و امریکا را در حاشیه مجمع عمومی سالانه سازمان ملل رد کرد.

محمد خاتمی؛ رییس جمهور پیشین ایران ابراز امیدواری کرده که هیات ایرانی به رهبری روحانی این بار بتواند باب گفت و گو را با امریکا باز کند و این سفر نتایج ملموس درباره روابط خارجی ایران و رفع تحریم‌ها داشته باشد.

گفتنی ست، پس از سی سال این نخستین دیدار دو مقام ارشد امریکایی و ایرانی است که قرار است رو در رو باهم ملاقات کنند.

انتهای پیام

www.afghanistan.shafaqna.coom

اشتراک این مقاله

آخرین اخبار