بازگشایی نخستین مرکز تشخیص کووید۱۹ در کاپیسا

شفقناافغانستان- به گفته مسئولین مرکز تشخیص کووید۱۹ در ولایت کاپیسا با کمک مالی سازمان صحی جهان به ارزش ۲۰۰ هزار دالر به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری شفقناافغانستان، محمد فاروق سحاک، مسوول دفتر ساحوی کمیته سویدن در ولایت‌های پروان، کاپیسا و پنجشیر با تایید این خبر گفت که این مرکز به ارزش ۲صدهزار دالر امریکایی به کمک مالی سازمان صحی جهان به بهره‌برداری سپرده شده‌ است.

به گفته‌ی سحاک، در این مرکز که روز دوشنبه، دهم عقرب گشایش یافت، ۱۰۰ نمونه کرونا در یک شبانه‌روز تشخیص داده خواهد شد.

در همین حال، مولوی محمدالله ادریس، والی کاپیسا با ابراز قدردانی از ایجاد مرکز تشخیص کوید_۱۹ در این ولایت، از مسوولان کمیته سویدن برای افغانستان خواست که دامنه کمک‌های‌شان را در این ولایت گسترش دهند.

این مرکز در حالی ایجاد می‌شود که در جریان ماه‌های اخیر به دلیل درگیری و تحولات سیاسی، مبارزه با کرونا در حاشیه قرار گرفته و از یاد رفته است.

پیش از این نمونه‌های بیماران مشکوک کووید_۱۹ از کاپیسا به ولایت‌های پروان و پنجشیر فرستاده می‌شد که نتایج آن با تأخیر به این ولایت می‌رسید.

اشتراک این مقاله

آخرین اخبار