دیدار ملابرادر با نماینده ویژه ازبکستان؛ رایزنی درباره تمدید قرارداد برق و از سرگیری پروازها بین دو کشور

شفقناافغانستان – نماینده ویژه ازبکستان در دیدار با معاون نخست وزیر طالبان گسترش مناسبات میان دو کشور، پروژه‌های مشترک اقتصادی و ترانزیتی، تمدید قرارداد برق، و آغاز پروازها را بررسی کردند.

به گزارش خبرگزاری شفقنا افغانستان،  ملا عبدالغنی برادر، معاون نخست وزیر طالبان امروز با عصمت الله ایرگاشف، نماینده ویژه رییس جمهور ازبکستان برای افغانستان در کابل دیدار کرد.

انعام الله سمنگانی، معاون سخنگوی طالبان در رشته توئیتی در این باره نوشت: گسترش مناسبات میان دو کشور، پروژه‌های مشترک اقتصادی و ترانزیتی، تمدید قرارداد برق، و آغاز پروازها از موضوعاتی بود که در این دیدار دو طرف درباره آن رایزنی کردند.

عبدالغنی برادر در این نشست گفت: «ما تمام شرایط لازم را بخاطر گسترش همکاری‌ها میان دو کشور در عرصه‌های مختلف آماده کرده‌ایم و مسئولین مربوطۀ دو کشور طی نشست‌های جداگانه به توافقات لازم در این زمینه‌ها دست خواهند یافت.»

در این دیدار، سرپرست وزارت‌های آب و برق، اقتصاد و وزارت رفاه در باره فعالیت‌های ادارات مربوطه در راستای عملی سازی پروژه‌های تزانزیتی و اقتصادی میان دو کشور توضیحات دادند.

عبدالسلام حنفی، معاون دوم نخست وزیری طالبان نیز که در این دیدار حضور داشت، خطاب به نماینده ویژه ازبکستان گفت: خواهان گسترش روابط با تمام همسایه‌ها، به ویژه ازبیکستان، است.

حنفی همچنان گفت که در برابر هیچ کشوری از خاک افغانستان استفاده نخواهد شد.

اشتراک این مقاله

آخرین اخبار