مسئولان زراعت در شمال: بارندگی‌های اخیر تأثیر چندانی بر کشت بهاری ندارد

شفقناافغانستان- به گفته مسئولان زراعت و آبیاری در شمال کشور بارندگی‌های اخیر حاصلات کشت و کار خزانی را افزایش می‌دهد اما تأثیر چندانی بر زراعت بهاری نداشته است.

به گزارش خبرگزاری شفقناافغانستان، حبیب الرحمن وقاص؛ رئیس زراعت و آبیاری سمنگان، امروز (چهارشنبه، ۳۱ حمل) گفت: حاصلات ساحات زراعتی سمنگان که قبلا به علت نبود بارندگی کاملا از بین رفته بود، در پی باردندگی های اخیر دوباره احیا نشده؛ اما حاصلات مناطقی که کمتر متضرر شده، توسط بارندگی های اخیر از نابودی نجات یافته است.

عبدالناصر نوری؛ مدیر عمومی پلان و انکشاف اداره زراعت و آبیاری فاریاب نیز گفت: طی دو روز گذشته ۲۶.۵ میلی متر در سطح فاریاب باران باریده که برای زراعت بهاری زیاد مفید نبوده؛ اما حدود ۸۰ درصد کشاورزان را به افزایش حاصلات کشت گندم للمی در پاییز امیدوار کرده است.

وی افزود که حدود ۵۵ درصد علفچرهای فاریاب نیز از ناحیه بارندگی های اخیر بهبود یافته است که به بهتر شدن وضعیت مالداری این ولایت کمک می کند.

نوری گفت که با وجود بارندگی های دو روز اخیر اگر در ماه ثور سال جاری یک الی دو بار بارندگی دیگر در فاریاب و ولایات شمالی صورت بگیرد، زراعت خزانی از کمیت و کیفیت بهتری برخوردار خواهد شد.

این در حالی است که از ابتدای ماه حمل امسال در اکثر ولایات به شمول ولایات شمالی بارندگی صورت نگرفت که به گفته مسئولان زراعت این ولایات، زراعت بهاری تا ۹۰ درصد متضرر شده است.

اشتراک این مقاله

آخرین اخبار