نماینده ویژه ازبیکستان در افغانستان: طالبان واقعیتی است که باید پذیرفته شود

شفقناافغانستان- نماینده ویژه رئیس‌ جمهور ازبیکستان در امور افغانستان با تاکید بر تعامل با هیئت حاکمه کشورمان تصریح کرد که طالبان واقعیتی است که باید پذیرفته شود. ارگاشف تاکید کرد: ما به تنهایی آن‌ها را به رسمیت نخواهیم شناخت، وقتی این اتفاق می‌افتد، ما می‌خواهیم صدا و حمایت جمعی وجود داشته باشد.

به گزارش شفقناافغانستان به نقل از آوا؛ نماینده ویژه رئیس جمهور ازبکستان در امور افغانستان با تاکید بر تعامل با هیئت حاکمه افغانستان تصریح کرد که طالبان واقعیتی است که باید پذیرفته شود.

«عصمت الله ارگاشف» نماینده ویژه رئیس جمهور ازبیکستان در امور افغانستان اظهارداشت که این کشور در طیف وسیعی از مسایل با طالبان تعامل دارد و آن‌ها را واقعیتی خواند که باید پذیرفته شوند.

ارگاشف تاکید کرد: ما به تنهایی آن‌ها را برسمیت نخواهیم شناخت، وقتی این اتفاق می‌افتد، ما می‌خواهیم صدا و حمایت جمعی وجود داشته باشد.

نماینده ویژه ازبیکستان برای افغانستان با اظهار اینکه برآورده کردن شرایط برسمیت شناخته شدن برای طالبان دشوار خواهد بود، افزود: طالبان متوجه شده‌اند که باید تغییراتی ایجاد کنند تا در سطح بین‌المللی پذیرفته شوند، اما آن‌ها به زمان نیاز دارند.

وی خاطرنشان کرد که اکثر اعضای هیئت حاکمه سرپرستی در افغانستان «تجربه بسیار کمی در زمینه حکومت‌داری یا مدیریت دارند و برای حل اختلافات داخلی نیازمند زمان هستند».

ارگاشف با تاکید بر همکاری نزدیک ازبیکستان با هیئت حاکمه کشورمان به «صدای آمریکا» گفت: ما مدت‌هاست تماس‌های محکمی برقرار کرده‌ایم، و مرتب درباره همکاری صحبت می‌کنیم.

وی اضافه کرد: ازبیکستان به دنبال یک همسایه صلح‌آمیز و باثبات است، ما هیچ گزینه دیگری نمی‌بینیم؛ ما مرز، تاریخ عمیق و فرهنگ مشترک داریم. تصور کنید چه اتفاقی خواهد افتاد اگر ما تعامل نکنیم … درگیری بیشتر، جنگ داخلی دیگر، خون‌ریزی بیشتر، فقر، رنج، تهدید برای همسایگان و جامعه بین‌المللی.

این دیپلمات ارشد ازبیکستانی با اظهار اینکه رئیس جمهور این کشور، افغانستان را به عنوان بخش جدایی‌ناپذیر از آسیای مرکزی می‌داند، تاکید کرد: صرف نظر از اینکه چه کسی در افغانستان در قدرت است، ما آینده‌ای مشترک با منافع مشترک عظیم را با این کشور می‌بینیم.

اشتراک این مقاله

آخرین اخبار