کوریای شمالی 3 موشک بالستیک آزمایش کرد

شفقنا افغانستان- ستاد کل ارتش کوریای جنوبی اعلام کرد، کوریای شمالی 3 موشک بالستیک پرتاب کرده که یکی از آنها قاره‌پیما است.

به گزارش خبرگزاری شفقنا افغانستان، ستاد کل ارتش کوریای جنوبی اعلام کرد: کوریای شمالی در طول یک ساعت 3 موشک بالستیک پرتاب کرده که یکی از آنها قاره‌پیما است.

طبق این بیانیه سئول، یک فروند از این موشک‌ بالستیک قاره پیما در ساعت 6:00 به وقت محلی از منطقه سونان پیونگ‌یانگ شلیک شد و 2 موشک بالستیک دیگر نیز در ساعت 06:37 و 06:42 شلیک شدند.

نوبو کیشی، وزیر دفاع جاپان اعلام کرد که این موشک‌ها خارج از منطقه انحصاری اقتصادی جاپان سقوط کرده است.

وی اظهار داشت: فعالیت‌های کوریای شمالی از جمله آزمایش‌های موشکی صلح و امنیت جاپان و جامعه بین‌المللی را تهدید می‌کند.

فرماندهی اقیانوس هند-آرام ایالات متحده نیز اعلام کرد که این آزمایش موشکی کوریای شمالی غیرقانونی است.

انجام این آزمایش موشکی ساعاتی پس از پایان سفر جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا به شرق آسیا جلب توجه کرد.

اشتراک این مقاله

آخرین اخبار