سازمان ملل: امنیت اصحاب رسانه در سراسر جهان کاهش یافته است

شفقناافغانستان-سازمان ملل اعلام کرد که آزادی مطبوعات و ایمنی اصحاب رسانه در سراسر جهان سیر کاهشی یافته و به نقاط خطرناکی رسیده است.

به گزارش شفقنا، ایرنه خان، گزارشگر ویژه در امور حق آزادی عقیده و بیان سازمان ملل متحد در مجمع عمومی پنجاهمین نشست شورای حقوق بشر سخنرانی کرد.

وی با اشاره به کشته شدن خبرنگاران در حین پوشش خبری در مناطق درگیری اظهار داشت: ساکت کردن خبرنگاران با کشتن آنها بدترین شکل سانسور است.

خان اظهارات جنسیت‌زده علیه روزنامه‌نگاران در اینترنت و تعقیب دیجیتال را تهدید بزرگ علیه ایمنی روزنامه‌نگاران خوانده و تاکید کرد: آزادی مطبوعات و ایمنی اصحاب رسانه به طور خطرناکی رو به کاهش است.

خان از شورای حقوق بشر و جامعه بین‌الملل خواست تا برای جلوگیری از حملات به کارکنان رسانه‌ها در فضای حقیقی و مجازی و تضمین مصونیت روزنامه نگاران وارد عمل شوند.

اشتراک این مقاله

آخرین اخبار