مرگز خبرنگاران: طالبان یک خبرنگار محلی را در هرات سیلی زدند

شفقنا افغانستان – مرکز خبرنگاران افغانستان می‌گوید که یک خبرنگار محلی در هرات، با برخورد تند رییس اطلاعات و فرهنگ طالبان در هرات مواجه شده و محافظش به صورت خبرنگار «سیلی» زده است.

به گزارش خبرگزاری شفقنا افغانستان، این مرکز روز یک‌شنبه، ۱۳ سنبله، گفته که اسماعیل آزاد، گزارشگر تلویزیون محلی صلح در هرات، هنگام پوشش مراسم خاک‌سپاری مولوی مجیب‌الرحمان انصاری، مورد خشونت قرار گرفته است.

براساس معلومات این مرکز، ابتدا نعیم‌الحق حقانی، رییس اطلاعات و فرهنگ طالبان به دلیل ضبط شدن تصویرش در محل خاکسپاری توسط این خبرنگار، اعتراض کرده و سپس محافظ وی دو بار به این خبرنگار حمله کرده و با سیلی به صورتش زده است.

مرکز خبرنگاران افغانستان، این برخورد رییس اطلاعات و فرهنگ طالبان و محافظش با اسماعیل آزاد را محکوم کرده و خواستار عذرخواهی از این گزارشگر شده است.

به گفته این مرکز، در این مورد، نه‌تنها قانون رسانه‌های همه‌گانی که طالبان آن را قابل اجرا اعلام کرده، نقض شده، بلکه حرمت انسانی یک خبرنگار در میان جمعی از مردم  نیز زیر پا شده و مورد خشونت قرار گرفته است.

گفتنی است که این نخستین باری نیست که طالبان با خبرنگاران خشونت و آن‌ها را لت‌وکوب می‌کنند. در جریان حاکمیت این گروه در کشور بارها از برخورد خشونت‌آمیز جنگ‌جویان این گروه با خبرنگاران گزارش شده است.

اشتراک این مقاله

آخرین اخبار