شفقنا افغانستان- کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی میگوید که کشورش قصد دارد قدرتمندترین نیروی هستهای جهان را داشته باشد.
به گزارش خبرگزاری شفقنا افغانستان به نقل از رسانه های خارجی، رسانهٔ دولتی کوریای شمالی امروز اعلام کرد که کیم در جریان تفویض ترفیع افسران نظامی که در پرتاب میزایل بالستیک اخیر دخیل بودند، گفت: «هدف نهایی کوریای شمالی داشتن قدرتمندترین نیروی استراتیژیک جهان است؛ نیروی مطلق بیسابقه در قرن.»
او افزود: ارتقای ظرفیت هستهای کشور به طور قابل ملاحظهٔ حیثیت و حاکمیت دولت و مردم را محافظت میکند.
کیم که پس از بررسی میزایل بالستیک قاره پیمای هواسونگ ۱۷ (Hwasong-17) سخنرانی میکرد، این میزایل را «قویترین سلاح ستراتیژیک جهان» توصیف کرد و گفت که این عزم و توانایی کوریای شمالی برای ساختن قویترین اردوی جهان را نشان میدهد.
به گفته منبع، پیونگ یانگ روز جمعه ۱۸ نومبر یک میزایل بالستیک قاره پیما را آزمایش کرد که قادر است به ایالات متحده برسد. این آزمایش لحظاتی پس از آن انجام شد که کوریای شمالی به ایالات متحده هشدار داد که در برابر تقویت حضور امنیتی امریکا در منطقه «واکنشهای شدیدتر نظامی» را روی دست خواهد گرفت.
در واکنش به آزمایش این میزایل، ایالات متحده از سازمان ملل متحد خواست تا نشستی را در این خصوص برگزار کند و وزیران خارجهٔ گروه (جی۷) یا هفت اقتصادی بزرگ جهان از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواستند تا پاسخ ” قابل ملاحظهای” را در این مورد اتخاذ کند.