دانشجویان دانشگاه کابل به حمایت از دانشجویان دختر حضور در صنف را تحریم کردند

شفقنا افغانستان – دانشجویان دانشکده اینجینری دانشگاه کابل به حمایت از دانشجویان دختر حضور در صنف را تحریم کردند.

به گزارش خبرگزاری شفقنا افغانستان، بر اساس مکتوبی که منتشر شده، دانشجویان صنف سوم دیپارتمنت انرژی دانشکده مهندسی دانشگاه کابل به حمایت از دانشجویان دختر حضور در صنف را تحریم کردند.

آنها به ریاست دانشگاه کابل نوشتند: در اعتراض به بسته شدن دانشگاه‌ها و نهادهای آموزشی به روی دختران، تا باز شدن دوباره آنها در صنف حاضر نخواهیم شد.

پس از تصمیم طالبان به بستن دانشگاه‌ها به روی دختران، شماری زیادی از دانشجویان پسر در حمایت از دختران درس را تحریم کرده‌اند.

شماری از استادان دانشگاه هم در اعتراض به این تصمیم استعفا کرده‌اند.

طالبان نه تنها به خواست و اعتراض‌ها توجه نکرده بلکه شماری از دانشجویانی پسر که در قندهار اعتراض کرده بودند را لت‌وکوب کردند.

پس از گسترش اعتراض‌ها، وزارت تحصیلات عالی طالبان اعلام کرد که تمام دانشگاه‌های ولایت‌های گرمسیر، برای یک هفته تعطیل خواهد بود.

اشتراک این مقاله

آخرین اخبار