سازمان ملل: زنان افغانستان در سرزمین خود در تبعید زندگی می‌کنند

شفقنا افغانستان- دبیرکل سازمان ملل متحد از وضعیت حقوق بشر به ویژه دختران و زنان در جهان از جمله افغانستان ابراز نگرانی کرده است.

به گزارش خبرگزاری شفقنا افغانستان، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، روز گذشته در نشست عمومی این سازمان در نیویارک گفت که حقوق زنان در افغانستان نقض می‌شود و در حال حاضر دختران و زنان افغان در سرزمین خود در تبعید زندگی می‌کنند.

گوترش گفت: «جهان از نظر حقوق دختران و زنان با فشار شدیدی مواجه است. حقوق جنسی و باروری و حمایت قانونی زنان در معرض تهدید است و برخی از دولت‌ها در سطح بین‌المللی نیز در مذاکرات چند جانبه با دیدگاه جنسیتی مخالف هستند.»

وی همچنین در سخنرانی خود از نسل کنونی و آینده خواست تا هرچه زودتر به صلح، حقوق بشر، توسعۀ اقتصادی و تنوع که در حال حاضر در افغانستان در معرض تهدید است، احترام بگذارند.

این درحالی است که طالبان در بیشتر از یک سال گذشته محدودیت‌های زیادی بر زنان در افغانستان وضع کرده است؛ منع تحصیل و کار از جمله محدودیت‌های تازه این گروه است.

اشتراک این مقاله

آخرین اخبار