گزارشگران بدون مرز: سازمان ملل برای رهایی مرتضی بهبودی از بند طالبان اقدام کند

شفقنا افغانستان – سازمان گزارش‌گران بدون مرز از سازمان ملل متحد خواسته تا با مقام‌های طالبان برای «آزادی فوری» مرتضا بهبودی، روزنامه‌نگار فرانسه‌ای افغانی‌الاصل که نزدیک به ۵۰ روز است توسط طالبان بازداشت شده، گفت‌وگو کند.

به گزارش خبرگزاری شفقنا افغنستان، سازمان گزارش‌گران بدون مرز روز جمعه، ۵ حوت، با نشر بیانیه‌ مطبوعاتی از آیرین خان، گزارش‌گر ویژه سازمان ملل برای آزادی بیان و عقیده و ریچارد بنت، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد برای افغانستان، خواسته که هر گونه اقدام لازم را انجام دهند تا مقام‌های طالبان بدون تأخیر این روزنامه‌نگار زندانی را آزاد کنند.

به گفته این سازمان، مرتضا که برای تهیه گزارش به کشور خود رفت در حالی که قصد داشت اعتبارنامه‌اش را بگیرد، بازداشت شد.

در بیانیه آمده است که بازداشت بهبودی نشان‌دهنده «تشدید نگران‌کننده سرکوب رژیم طالبان علیه خبرنگاران» است.

گفتنی‌ است که مرتضا بهبودی، خبرنگار افغانی‌الاصل فرانسه‌ای ۴۸ ساعت پس از ورودش به افغانستان در ۷ جنوری سال روان میلادی به اتهام جاسوسی از سوی طالبان بازداشت شد.

اشتراک این مقاله

آخرین اخبار