مرگ دو کودک آواره پس از اخراج از کمپ‌های موقت در کابل

شفقنا افغانستان – شورای پناهنده‌گان ناروی (NRC)، اعلام کرده است که در پی اخراج بی‌رویه آواره‌گان داخلی از کمپ‌های موقت کابل از سوی طالبان، دو کودک ۴ و ۱۵ ساله جان باخته‌اند.

به گزارش خبرگزاری شفقنا افغانستان، این شورا روز سه‌شنبه، ۲۰ سرطان، گفته است که طالبان یک شهرک در کابل را پس از اخراج اجباری ۲۸۰ خانواده آواره روز گذشته تخریب کرده‌اند.

کودکان یادشده در پس از هجوم جنگ‌جویان طالبان در ساحه و ایجاد سراسیمه‌گی در میان آواره‌گان جان باخته‌اند.

با این حال، مشخص نیست که این کودکان چگونه جان باخته‌اند.

نیل ترنر، یکی از مسوولان شورای پناهنده‌گان ناروی در افغانستان گفته است: «طالبان با اخراج خانواده‌های بسیار آسیب‌پذیر، فصل جدیدی را به کتاب طولانی رنج خانواده‌های آواره در افغانستان افزوده‌اند.»

وی از گروه طالبان خواستار توقف فوری تخریب خانه‌ها در کابل شده است.

این شورا افزوده که افراد طالبان برای خانواده‌ها حتا فرصت جمع‌آوری وسایل‌‌‌شان را نداده‌اند.

براساس اطلاعات این نهاد، هم‌اکنون خانواده‌های اخراج شده که هم‌زمان با شرایط بد اقتصادی دست‌وپنجه نرم می‌کنند، بدون سرپناه در جاده‌های کابل به‌سر می‌برند.

مقام‌های طالبان تا کنون در این مورد چیزی نگفته‌اند.

گفتنی است که هم‌اکنون هزاران خانواده به‌دلیل جنگ‌های دو دهه گذشته و خشک‌سالی از مناطق‌شان بی‌جا شدند و در بخش‌های مختلف کابل در کمپ‌های موقت زنده‌گی می‌کنند.

با گذشت نزدیک به دوسال از تعهد نهادهای بین‌المللی مبنی بر بازگشت آواره‌گان داخلی به مناطق اصلی‌شان، گفته می‌شود که در حال حاضر دست‌کم دو میلیون تن در افغانستان آواره هستند.

اشتراک این مقاله

آخرین اخبار