گفتار حضرت آیت الله سیستانی در مورد استفاده از نمادها و مظاهر حزن و اندوه در ایام مصیبت اهل بیت(ع)

شفقنا افغانستان – حضرت آیت الله العظمی سیستانی گفتاری درباره استفاده از نمادها ومظاهر حزن درایام مصیبت اهل بیت(ع) بیان کرده است.
به گزارش شفقنا متن گفتار مطرح شده بدین شرح است:

سیاه پوشیدن از مصادیق عرفی «عزاداری» بر حضرت اباعبداللّه ‌الحسین(علیه السلام) و سایر ائمّۀ هدیٰ(علیهم السلام) می‌باشد که امری مستحب بوده و به آن تأکید زیادی شده است.
همچنین، شایسته است مؤمنین و مؤمنات، ایّام مصیبت اهل بیت(علیهم السلام) ­ را ایّام حزن و اندوه خویش و خانواده ­شان قرار دهند و از نمادها و مظاهر حزن استفاده کنند و از استعمال نمادها و مظاهر سرور اجتناب نمایند، که شیعیان با حزن اهل بیت(علیهم السلام) محزون می­شوند و در شادی آنان شاد می­گردند.

اشتراک این مقاله

آخرین اخبار