کیم جونگ اون دستور افزایش تولید موشک را صادر کرد

شفقناافغانستان- رسانه‌های کوریای شمالی گزارش دادند که کیم جونگ اون، رهبر این کشور چند روز پیش از رزمایش نظامی امریکا و کوریای جنوبی دستور افزایش شدید تولید موشک را صادر کرده است.

به گزارش خبرگزاری شفقناافغانستان؛ اسوشیتدپرس روز دوشنبه، ۱۴ آگست، به نقل از خبرگزاری مرکزی کوریای شمالی گزارش داده که کیم جونگ اون، از کارخانه‌های مهم ساخت تسلیحات بازدید و دستور افزایش شدید تولید موشک و سایر تسلیحات را صادر کرده است.

خبرگزاری مرکزی کوریای شمالی(KCNA) نوشته که کیم در روزهای جمعه و شنبه گذشته از کارخانه‌های تولید موشک‌های تاکتیکی، موترهای زرهی و گلوله‌های توپخانه‌ بازدید کرده است.

رهبر کوریای شمالی از این کارخانه خواسته است که ظرفیت تولید موشک‌ها را برای پاسخگویی به نیازهای واحدهای نظامی این کشور در خط مقدم افزایش دهد.

کیم افزوده است: «سطح کیفی آمادگی‌های جنگی به توسعه صنعت مهمات بسته‌گی دارد و کارخانه مسوولیت بسیار مهمی را در تسریع آمادگی‌های جنگی ارتش کوریای شمالی برعهده دارد.»

رهبر کوریای شمالی پس از افزایش تنش‌ها در سال ۲۰۱۹ با امریکا بر گسترش زرادخانه های هسته‌ای و موشکی خود تمرکز کرده است. از آغاز سال ۲۰۲۲، ارتش کوریای شمالی بیش از ۱۰۰ آزمایش موشکی انجام داده است.

به باور کارشناسان کیم قصد دارد که از زرادخانه‌های تسلیحات مدرن‌شده‌اش برای گرفتن امتیاز از امریکا استفاده کند.

از سوی دیگر، امریکا ومتحدش کوریای جنوبی نیز در این اواخر تمرینات نظامی خود را شدت بخشیده‌اند، اقدامی که با واکنش تند کوریای شمالی همرا بوده است.

اشتراک این مقاله

آخرین اخبار