ازبیکستان: ثبات در منطقه در گرو صلح و آرامش در افغانستان است/ جامعه جهانی افغانستان را رها کرده است

شفقناافغانستان- شوکت میرضیایف، رییس جمهور ازبیکستان، می‌گوید که با آغاز درگیری‌ها در سایر کشورها، جامعه جهانی افغانستان را به باد فراموشی سپرده است.

به گزارش خبرگزاری شفقناافغانستان؛ براساس گزارش رسانه‌های محلی ازبیکستان، شوکت میرضیایف که در دهمین اجلاس سران سازمان کشورهای ترک روز یک‌شنبه، ۱۴ عقرب، سخنرانی می‌کرد، گفته که ثبات و امنیت منطقه در گرو برقراری صلح و آرامش در افغانستان است.

میرضیایف تصریح کرده است: «برقراری صلح و آرامش در سرزمین چند قومیتی افغانستان که هزاران سال به این‌سو با پیوندهای تاریخی و فرهنگی اقوام ترک عجین شده، شرط اصلی تضمین ثبات و امنیت استراتژیک در منطقه ما است.»

رییس جمهور ازبیکستان در این نشست همچنان خواستار ادامه کمک‌های بشردوستانه جامعه جهانی به‌منظور رفع چالش‌های اقتصادی مردم افغانستان شده است.

میرضیایف تصریح کرده است: «با تشدید جنگ در سایر کشورها، مشکلات مردم افغانستان به‌طور فزاینده‌ای از دید و توجه جامعه بین‌المللی خارج شده است.»

این در حالی است که پس از روی کار آمدن دوباره طالبان در افغانستان، مقام‌های ازبیکستانی بارها از فعالیت گروه‌های تروریستی در کشور ابراز نگرانی کرده‌اند.

اشتراک این مقاله

آخرین اخبار