سازمان جهانی بهداشت: ۸۸۳ پزشک و کارمند صحی افغان را آموزش دادیم

شفقنا افغانستان – سازمان صحی جهان اعلام کرده که ۸۸۳ پزشک و کارمند صحی از جمله ٦٦ زن را در افغانستان آموزش داده‌ است.

به گزارش خبرگزاری شفقنا افغانستان؛ سازمان صحی جهان روز سه‌شنبه، ۲۳ عقرب، با نشر پیامی در برگه ایکس نگاشته که این افراد را در مورد روش‌های مراقبت صحی مبتنی بر رویداد آموزش داده است.

به گفته این نهاد، این افراد در هرات، بامیان، قندهار، ننگرهار و بدخشان آموزش دیده‌اند.

سازمان صحی جهان تصریح کرده که برنامه آموزش این افراد با حمایت مالی جاپان اجرا شده است.

برپایه اظهارات این سازمان، هدف این برنامه بالابردن آگاهی پزشکان و کارمندان صحی در مورد مدیریت و نظارت بر رویدادهای پزشکی و واکنش اولیه است.

این در حالی است که چندی پیش اتحادیه اروپا بیش از ۱۰ میلیون یورو به سازمان صحی جهان و دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرایم ملل متحد برای پیشبرد خدمات بهداشت روانی و اختلالات مصرف مواد مخدر در افغانستان اختصاص داده بود.

گفتنی است که پس از روی‌کارآمدن طالبان، سکتور صحی افغانستان دچار مشکلاتی شده است.

اتحادیه اروپا ۱۰ میلیون یورو برای کمک به افغانستان در بخش صحت اختصاص داد

اشتراک این مقاله

آخرین اخبار