طالبان تونل سالنگ را بازگشایی کرد

شفقناافغانستان- شاهراه سالنگ که چند ماه قبل به دلیل بازسازی به روی رفت و آمد وسایط مسدود‌ شده بود، طی مراسمی صبح امر‌وز به روی تردد باز شد.

به گزارش خبرگزاری شفقناافغانستان؛ ملا عبدالغنی برادر آخوند، معاون اقتصادی طالبان صبح روز چهارشنبه (۲۹ قوس) در مراسم افتتاح شاهراه سالنگ گفت که این تونل به گونه اساسی بازسازی شده است.
او اضافه کرد که طالبان به ساخت شاهراه‌ها و سرک‌ها تعهد کامل دارد و در این راستا بدون کمک‌های خارجی گام‌های مؤثری برداشته است.برادر تاکید کرد طالبان متعهد است تا ساخت امور تونل دوم سالنگ را نیز آغاز کند.او با بیان اینکه کار بازسازی تونل سالنگ از بودجه ملی طالبان پرداخته شده است، خاطرنشان ساخت که در ساختن تونل سالنگ هیچ کشور خارجی به افغانستان کمک نکرده و این تونل با تلاش و شهامت افغان‌ها ساخته شده است.

معاون اقتصادی طالبان همچنین تاکید کرد که شاهراه سالنگ نه تنها پایتخت کشور و مناطق شمالی را به هم وصل می‌کند، بلکه در پیوند آسیای مرکزی و جنوبی نیز نقش خواهد داشت.

در همین حال ملا محمد عیسی ثانی سرپرست وزارت فواید عامه طالبان در این مراسم گفت که تونل‌های سالنگ با در نظر گرفتن تمام استانداردهای موجود ساخته شده‌اند.

گفتنی است که شاهراه سالنگ یکی از مهم‌ترین شاهراه‌های کشور است که ۱۳ ولایت شمال و شمال شرق کشور را به کابل وصل می‌کند.

اشتراک این مقاله

آخرین اخبار