شفقناافغانستان- وزارت فواید عامه طالبان اعلام کرده است که با مساعد شدن آبوهوا کار بازسازی شاهراه سالنگ دوباره آغاز میشود.
به گزارش خبرگزاری شفقناافغانستان؛ این مطلب را محمداشرف حقشناس، سخنگوی وزارت فواید عامه طالبان روز دوشنبه، ۳ ثور با نشر پیامی در صفحه کاربری ایکسش نوشته است.
با این حال، او در این مورد جزییات بیشتر ارایه نکرده است.
گفتنی است که شاهراه سالنگ در ماه قوس سال گذشته پس از حدود چهار ماه بسته بودن به روی رفتوآمد موترهای مسافربری بازگشایی شد.
کار بازسازی ۸۰ کیلومتر شاهراه سالنگ به تاریخ ۲۱ سرطان سال گذشته آغاز شد، اما این گذرگاه بهطور کامل از تاریخ ۸ سنبله به روی رفتوآمد بسته شده بود.
با بستهشدن این شاهراه، انتقال اموال تجارتی به وسیله موترهای تریلری بهگونه کامل متوقف شد و مسافران از راههای خاواک -پنجشیر و شیبر – بامیان به عنوان راههای بدیل استفاده میکردند.
بسته بودن گذرگاه سالنگ روی بهای مواد اولیه تأثیر منفی نیز گذاشت.