شفقنا افغانستان – هبتالله آخوندزاده، رهبر طالبان، استفاده از تلفنهای هوشمند را برای استادان و کارمندان معارف ولایت فراه ممنوع کرده است.
به گزارش شفقنا افغانستان، براساس مکتوبی که روز چهارشنبه، ۲۸ سنبله در رسانه ها نشر شده، تمامی استادان و کارمندان معارف این ولایت از استفاده تلفنهای هوشمند منع شدهاند.
در متن این مکتوب آمده است: «در تمامی ادارات معارف، از آمریتها تا ادارات مکاتب، به جز مسوولان ادارات، استفاده از گوشیهای هوشمند ممنوع است.»
همچنان، در این مکتوب تاکید شده است که در صورت استفاده کارمندان و استادان از تلفنهای هوشمند، مسوولان مربوطه باید پاسخگو باشند.
پیش از این، رهبر طالبان در یک مدرسه جهادی در قندهار گفته بود که تلفنهای هوشمند «دروازه فتنه» را باز میکنند.