شفقنا افغانستان – مسعود پزشکیان، رییسجمهور ایران در دیدار با نارندرا مودی، نخستوزیر هند تأکید کرده است که «باید با انگیزه و ارادهی ساخت آیندهی منطقه با افغانستان نیز تعامل و گفتوگو داشته باشیم».
به گزارش شفقنا افغانستان، این دیدار شامگاه سهشنبه (۱ عقرب) در حاشیه نشست سران گروه بریکس در کازان روسیه انجام شده است.
به گزارش خبرگزاری ایرنا، در این دیدار به وضعیت افغانستان نیز پرداخته شده و پزشکیان گفته است: «باید با انگیزه و ارادهی ساخت آیندهی منطقه با افغانستان نیز تعامل و گفتوگو داشته باشیم. باید کمک کنیم تا ملت افغانستان نیز با حل مشکلات به صلح، آرامش و رفاه برسند؛ جمهوری اسلامی ایران حامی هر اقدامی است که به تثبیت صلح و آرامش در افغانستان کمک کند.»
دفتر نخستوزیر هند نیز در اعلامیهی خود دربارهی دیدار مودی و پزشکیان گفته است که هر دو جانب با اشاره به اینکه امضای قرارداد بلندمدت بندر چابهار را نقطه عطف مهمی در روابط دوجانبه دانستهاند، بر اهمیت آن برای بازسازی و توسعه مجدد افغانستان و تقویت روابط تجاری و اقتصادی با آسیای میانه نیز تأکید کردند.