وزارت خارجه طالبان حمله انتحاری در بلوچستان پاکستان را محکوم کرد

شفقنا افغانستان – وزارت امور خارجه طالبان حمله انتحاری امروز در ایالت بلوچستان پاکستان را که منجر به کشته و زخمی شدن ده‌ها تن شد را محکوم کرده است.

به گزارش شفقنا افغانستان، این وزارت روز شنبه، ۱۹ عقرب، با نشر بیانیه‌ای در شبکه اجتماعی ایکس نگاشته که طالبان برای زخمیان این حمله شفای عاجل آرزو دارند.

گفتنی است که در پی حمله انتحاری صبح امروز بر یک ایستگاه راه‌آهن در شهر کویته بلوچستان، تا کنون ۲۶ تن جان باخته و بیش از ۵۰ تن دیگر زخمی شده‌اند.

براساس اطلاعات رسانه‌های پاکستانی، ممکن شمار کشته شده‌گان این حمله افزایش یابد.

ارتش آزادی‌بخش بلوچستان با نشر بیانیه‌ای مسوولیت این رویداد را برعهده گرفته و گفته که این انفجار ناشی از یک حمله انتحاری بوده است.

شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان و سرفراز بوگتی، وزیر ارشد بلوچستان، این حمله را محکوم کرده‌اند.

پس از تسلط دوباره طالبان بر افغانستان، حملات شبه‌نظامیان مخالف دولت پاکستان، از جمله تحریک طالبان پاکستانی و ارتش آزدای‌بخش بلوچستان در این کشور افزایش یافته است.

پیش از این مقام‌های پاکستانی ادعا کرده بودند که شبه‌نظامیان مخالف دولت این کشور حملات‌شان را در خاک افغانستان زیر سلطه طالبان برنامه‌ریزی می‌کنند.

این ادعاها بارها از سوی طالبان رد شده است.

اشتراک این مقاله

آخرین اخبار