رییس پلیس تهران: بازگرداندن ۷۰ هزار تبعه غیرمجاز؛ طرح جمع‌آوری اتباع همچنان ادامه دارد

شفقناافغانستان- رییس پلیس تهران در خصوص اتباع غیرمجاز گفت: تاکنون ۷۰ هزار نفر از این افراد بازگردانده شدند.

به گزارش شفقناافغانستان؛ رییس پلیس تهران در خصوص بازگردانی اتباع غیرمجاز گفت: تاکنون ۷۰ هزار نفر از این افراد بازگردانده شدند و چیزی نزدیک به این عدد هم خود افراد درخواست خروج داشتند و از ایران رفتند.

سردار عباسعلی محمدیان در این خصوص اظهار کرد: روزانه ۷۰۰ تا ۸۰۰ تبعه در تهران جمع آوری می‌ شوند.

وی ادامه داد: تاکنون هم ۱۷۰ هزار نفر از این افراد جمع آوری شده اند اما آن افرادی که محرز می‌شود غیرمجاز هستند، کمتر از این آمار است.

سردار محمدیان بیان کرد: پلیس ۷۰ هزار تبعه را طرد کرد و رقمی نزدیک به این عدد هم به واسطه شغلی که نداشتند و دیدند که پلیس نظارت می‌کند، کشور را ترک کردند.

وی افزود: اگر امروز تعداد کمتری از اتباع غیرمجاز را در میادین و تفرجگاه‌ها به ویژه میدان آزادی می‌بینیم به دلیل تلاش‌های پلیس در اجرای جمع‌آوری اتباع است.

رییس پلیس تهران این را هم تاکید کرد که طرح جمع آوری اتباع غیرمجاز به صورت مستمر در حال اجراست و به تعداد سهمی که برای تهران تعیین شده و آن چیزی که فرمانده فراجا قول داده‌اند یعنی بازگردانی ۲ میلیون اتباع غیرمجاز تا پایان سال خواهیم رسید.

سردار محمدیان یادآور شد: اصناف بدانند که به کارگیری اتباع غیرمجاز جرم است و اگر هم قرار است اتباعی را بویژه در اغذیه فروشی‌ها، سوپرمارکت و رستوران‌ها به کارگیری کنند باید حتما از افراد مجاز بوده و مراحل آزمایشی و بهداشتی آنها نیز بطور کامل طی شود.

رییس پلیس تهران با بیان اینکه بکارگیری اتباع غیرمجاز جرم است، اضافه کرد: صنوفی که از اتباع غیرمجاز استفاده می‌کنند، پلمب می‌شوند.

اشتراک این مقاله

آخرین اخبار