ناسا در شوک تأخیر: فضانوردان بوئینگ استارلاینر ۱۰ ماه در فضا معلق ماندند

شفقناافغانستان – در حالی که ناسا دو فضانورد خود را برای مأموریتی یک‌هفته‌ای با کپسول استارلاینر بوئینگ به فضا اعزام کرده بود، اکنون با گذشت شش ماه، این دو فضانورد همچنان در فضا معلق‌ مانده‌اند و بازگشتشان به زمین با تأخیری تازه روبه‌رو شده است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، مقامات ناسا اعلام کردند که به دلیل مشکلات پیش‌آمده برای کپسول استارلاینر در جریان این مأموریت، بوچ ویلمور و سونی ویلیامز، فضانوردان آمریکایی که از تاریخ ۵ ژوئن به این سفر فضایی اعزام شده‌اند، تا حداقل اواخر ماه مارس به زمین باز نخواهند گشت.

در این مأموریت که ابتدا تنها برای یک هفته برنامه‌ریزی شده بود، ویلمور و ویلیامز در کپسول استارلاینر بویینگ حضور داشتند که در جریان مأموریت بارها با مشکلاتی مواجه شد.

پس از بروز این مشکلات، از جمله نشتی‌هایی که موجب نقص در عملکرد پیشرانه‌ها شده بود، ناسا تصمیم گرفت کپسول فضایی بوئینگ را در ماه سپتامیر بدون مسافرانش از این مأموریت بازگرداند.این مأموریت اولین پرواز فضایی سرنشین‌دار بوئینگ به ایستگاه فضایی بین‌المللی بود.

پس از بازگشت این کپسول، مدیران بوئینگ تلاش کردند تا آن را دوباره به مأموریت بازگردانده و فضانوردان را با همان فضاپیما به زمین منتقل کنند، اما ناسا به این نتیجه رسید که انجام چنین اقدامی ایمن نخواهد بود.

در ادامه، شرکت اسپیس‌ایکس برای انجام مأموریت پرتاب کپسول نجات برای بازگرداندن این فضانوردان تا ماه فوریه انتخاب شد. اما این شرکت اخیراً اعلام کرده است که برای آماده‌سازی کپسول جدید به زمان بیشتری نیاز دارد. در نتیجه، ویلمور و ویلیامز تا پایان ماه مارس یا اوایل آوریل در فضا خواهند ماند؛ سفری که قرار بود یک‌هفته‌ای باشد، اکنون به تقریباً ده ماه افزایش یافته است.

این در حالی است که بیشتر مأموریت‌های ایستگاه فضایی معمولاً تنها شش ماه به طول می‌انجامد و تعداد کمی از آن‌ها به یک سال کامل می‌رسند.

ناسا ایده استفاده از کپسول دیگری از اسپیس‌ایکس برای ارسال تیم جایگزین را مطرح کرده بود تا برنامه باقی پروازهایش حفظ شود، اما در نهایت تصمیم گرفت منتظر آماده‌شدن کپسول جدید بماند.

این خبر را در نیویورک پست ببینید.

اشتراک این مقاله

آخرین اخبار