شفقناافغانستان- رسانههای پاکستانی گزارش دادهاند که پولیس این کشور علیرغم حکم دادگاه مبنی بر توقف آزار و اذیت مهاجران، ۱۹۰ شهروند افغان را در اسلامآباد بازداشت کرده است.
به گزارش شفقناافغانستان؛ روزنامه داون روز جمعه، ۱۷ حوت، به نقل از نهاد مدنی «کمیته اقدام مشترک برای پناهندگان» اعلام کرده است که این افراد به اردوگاه «حاجی» در اسلامآباد منتقل شدهاند.
این نهاد مدنی اقدام پولیس پاکستان را «سرکوب وسیع» خوانده و تأکید کرده است که بازداشتشدگان دارای ویزای معتبر و کارتهای پناهندگی بودهاند.
این سرکوب در حالی انجام شده است که هفته گذشته دادگاه عالی اسلامآباد دستور داده بود که پولیس از آزار و اذیت مهاجران افغان خودداری کند و مطابق قانون عمل نماید.
در ماههای اخیر، گزارشهای متعددی از اخراج گسترده مهاجران افغان از شهرهای مختلف پاکستان، از جمله اسلامآباد و راولپندی منتشر شده است. پولیس پاکستان در یک ماه اخیر گروههای بزرگی از مهاجران افغان را بازداشت و به افغانستان بازگردانده است.