شفقناافغانستان- سخنگوی وزارت خارجه پاکستان، شفقت علی خان، اعلام کرد که مهلت تعیینشده برای خروج دارندگان کارت شهروندی افغان و مهاجران بدون مدرک تغییر نکرده است.
به گزارش شفقناافغانستان؛ خان در نشست خبری هفتگی خود روز پنجشنبه، ۳۰ حوت، گفت که پاکستان در طول پنج دهه گذشته بیش از سهم خود در قبال تعهدات بینالمللی عمل کرده و به افغانها مهماننوازی ارائه داده است. وی تاکید کرد که کشورش موظف به مشورت با کمیسار عالی ملل متحد در امور پناهندگان نیست و هیچ الزامی به انجام اقدامات بیشتر ندارد.
خان تصریح کرد: «ما عضو کنوانسیون پناهندگان نیستیم و تمام اقداماتی که در قبال پناهجویان افغان در پنج دهه گذشته انجام دادهایم، داوطلبانه بوده است.» او همچنین تاکید کرد که پناهجویان افغان پس از این باید ویزای پاکستان را در پاسپورت خود داشته باشند تا از آنها استقبال بیشتری به عمل آید.
دولت پاکستان پیشتر مهلت ۳۱ مارچ را بهعنوان آخرین تاریخ برای خروج داوطلبانه دارندگان کارت شهروندی افغان و مهاجران بدون مدرک اعلام کرده است.