شفقنا افغانستان – محمد اسحاق دار، وزیر امور خارجهی پاکستان در رأس یک هیأت وارد کابل، پایتخت افغانستان شد.
به گزارش شفقنا افغانستان، او در فرودگاه کابل توسط مقامهای طالبان، از جمله معاون وزیر خارجهی این گروه مورد استقبال قرار گرفت.
وزارت خارجهی پاکستان میگوید که اسحاق دار در این سفر یکروزه، با محمدحسن آخوند، نخستوزیر، عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی نخستوزیر و امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجهی طالبان گفتوگو خواهد کرد.
در بیانیهی وزارت خارجهی پاکستان آمده است که گفتوگوها تمام گسترهی روابط پاکستان و افغانستان را در بر میگیرد و بر راهها و ابزارها برای تعمیق همکاری در همهی زمینههای منافع متقابل، از جمله امنیت، تجارت، اتصال و روابط مردم با مردم متمرکز خواهد بود.
این وزارت گفته است که «سفر معاون نخستوزیر بازتابی از تعهد پاکستان برای تقویت تعامل پایدار با کشور برادر افغانستان است».
اسحاق دار، دومین وزیر خارجهی پاکستان است که در سه سال و نیم گذشته به افغانستان تحت کنترل طالبان سفر میکند. پیش از او، در سال ۲۰۲۱ شاهمحمود قریشی، وزیر خارجهی دولت عمران خان نیز به کابل سفر کرده بود.