سیل ویرانگر در ایالت نیجر نیجریه ۱۵۱ کشته برجای گذاشت

شفقناافغانستان – مقامات نیجریه روز شنبه گزارش دادند که ۱۵۱ نفر بر اثر سیل ناشی از باران‌های شدید در ایالت نیجر واقع در شمال این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش شفقنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، ابراهیم حسینی، مدیر کل آژانس مدیریت اضطراری ایالت نیجر (SEMA)، به خبرنگاران گفت که سیل ناشی از باران‌های شدید در منطقه موکوا در این ایالت، ۳۰۱۸ نفر را آواره کرده است.

وی خاطرنشان کرد که این سیل ۱۵۱ کشته، ۱۱ زخمی و صدها خانه را ویران کرده است.

به طور جداگانه، بولا احمد تینوبو، رئیس جمهور نیجریه، به آژانس ملی مدیریت اضطراری (NEMA) دستور داد تا عملیات نجات و امدادرسانی را در مناطق سیل‌زده تشدید کند.

وزارت آب نیجریه پیش از این در مورد باران‌های شدید و احتمال سیل در برخی مناطق هشدار داده بود.

شایان ذکر است که دولت نیجریه سال گذشته اعلام کرد که بر اثر سیل ناشی از باران‌های شدید، ۱۲۳۵ نفر کشته و بیش از ۱.۲ میلیون نفر  آواره شده‌اند.

منبع: خبرگزاری آناتولی  

اشتراک این مقاله

آخرین اخبار