آزادی ۱۴ مهاجر افغان از زندان‌های پاکستان و بازگشت آنها به کشور

شفقناافغانستان- طالبان اعلام کرد که ۱۴ شهروند افغان که به صورت غیرقانونی در پاکستان دستگیر شده بودند، از زندان‌های این کشور آزاد شده و روز گذشته از طریق گذرگاه مرزی اسپین‌بولدک به افغانستان بازگشته‌اند.

به گزارش شفقناافغانستان؛ وزارت مهاجرین و عودت‌کنندگان طالبان می گوید این افراد در روزهای اخیر در مناطق مختلف پاکستان دستگیر شده و بین یک تا سه روز را در بازداشت به سر برده‌اند. این اقدام در حالی صورت گرفته که قریب به یک هفته است، نزدیک به ۵۰۰ مهاجر افغان از زندان‌های پاکستان آزاد شده‌اند.

در مقابل، عملیات اخراج مهاجران افغان بدون مدارک قانونی از سوی مقامات پاکستانی همچنان ادامه دارد. بر اساس آخرین آمار، بیش از ۹۳ هزار تن از این مهاجران در گذشته بیش از یک ماه به افغانستان بازگردانده شده‌اند.

این در حالیست که این تحولات نشان‌دهنده فشارهای افزایشی پاکستان بر مهاجران افغان در پی تشدید سیاست‌های مرزی و امنیتی اسلام‌آباد است.
در عین حال، بازگشت افراد بازداشت شده می‌تواند نشانه‌ای از وجود حداقل سطحی از تعامل دیپلماتیک بین طالبان و پاکستان باشد، هرچند این رابطه همچنان پر از تنش توصیف می‌شود.

اشتراک این مقاله

آخرین اخبار